Autoriteit

Een webpagina krijgt een autoriteit. Hoe de autoriteit berekent wordt is alleen bekend bij Google en wordt steeds verfijnder. De autoriteit telt mee bij de plaats in de zoeklijst. Er zijn vermoedens over wat er mee telt bij de berekening. Een factor is de snelheid van de pagina. Wat een grote factor is het aantal links naar de webpagina. Daarbij telt de autoriteit en de relevantie van de webpaginas die linken mee.

Hoe kun je Autoriteit beïnvloeden

Snelheid is afhankelijk van techniek maar ook of er grote afbeeldingen of video in de pagina zijn opgenomen. De meer links die naar een pagina laten verwijzen vanaf een andere website is lastig: je bent dan afhankelijk van anderen. Links vanuit de eigen website kun je wel zelf organiseren. Daarop is een website structuur gebasseerd: de cornerstone struktuur. Een cornerstone pagina is een pagina over een onderwerp en daar om heen creer je paginas die over hetzelfde onderwerp met een link naar de cornerstone pagina. De cornerstone stijgt in autoriteit en komt daardoor hoger in de zoeklijst. Vanuit de cornerstone kun je naar bv een verkooppagina door verwijzen.

Meer blogs over SEO vind je hier

Deel deze blog

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on print
Share on email